وزير راه و ترابري خبر داد:
افتتاح جاده اصلى قم به گرمسار / لوکوموتیوسازی کرج آماده بهره داری

یزدفردا "وزیر راه و ترابری گفت: آزادراه تهران پردیس به طول 30 کیلومتر، کامل و دو بانده با تقاطع غیرهم سطح ورودی و خروجی در داخل خود و تعداد 8 تونل و پل‌های دره‌ای آماده بهره برداری است

وزیر راه و ترابری گفت: پروژه راه اصلی قم به گرمسار به طول 180 کیلومتر آماده بهره‌برداری است که به زودی با حضور مسئولان کشور افتتاح می‌شود.

حمید بهبهانی در گفت وگوی اختصاصی با پایگاه اطلاع رسانی دولت با اشاره به پروژه های وزارت راه اظهار داشت: آزادراه تهران پردیس به طول 30 کیلومتر، کامل و دو بانده با تقاطع غیرهم سطح ورودی و خروجی در داخل خود و تعداد 8 تونل و پل‌های دره‌ای آماده بهره برداری است.

وی افزود: کارخانه لوکوموتیوسازی در کرج آماده بهره داری است که این کارخانه قادر است سالانه حدود 10 تا 15 لوکوموتیو بسازد. البته نیاز کشور بالای 200 لوکوموتیو است. که با تولید خریدهای جدید به تدریج واگن ها و لوکوموتیوهای قدیمی و فرسوده از گردونه خارج می شوند و لوکوموتیوهای بسیار قوی و اروپایی به ناوگان حمل و نقل اضافه خواهدشد.

وزیر راه و ترابری همچنین درباره خرید هواپیماهای جدید نیز گفت: در شروع دولت نهم تعداد هواپیماهای ما حدود 90 عدد بود که در حال حاضر به 214 عدد رسیده است. تنها در دولت دهم حدود 58 هواپیما خریداری شده است که تمام اینها اروپایی هستند و هیچ‌گونه هواپیمای شرقی در فهرست خرید نداشته ایم. به طوری که تمام خریدها شامل بوئینگ، فوکر و ایرباس بوده‌اند.

حمید بهبهانی همچنین با اشاره به آمادگی وزارت راه و ترابری برای تجهیز جاده ها در هنگام برف و کولاک زمستانی اظهار داشت: از شهریورماه تمام اکیپ‌های امداد جاده ای آمادگی لازم را داشته اند و 3 هزار گروه در گردنه‌ها با وسایل مورد نیاز و تجهیزات زمستانی، وسایل برای نگهداری و اسکان مردمی که گرفتار برف و کولاک شده‌اند، مستقر هستند.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته، هیچ ‌گردنه و جاده برف‌گیری بیش از یک ساعت بسته نشده است و قرار براین است تا به برف و کولاک فرصت داده نشود تا موجب مسدود شدن جاده های کشور شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا